Rikkaruoho pohtii

syksy14_10online

Kyl määkin turuuss, pukeudun asuun ja viihdytän kunhan saan kulkurin ilta-kaljan.

Aina kun selvänä olen käyttänyt joukkoliikennettä työmatka-aikaan, olen huomannut, että nämä välineethän ovat täynnä naisia. Kuten olen myöskin huomannut, että kun lähden kotoa tasan 7.39am tulee vastaan paljon fillaroivia naisia.

Joskus myös nuoria, jotka selaavat puhelimensa musiikkikatalogia melkein aiheuttavan törmäyksen. Mutta eihän heille voi edes huutaa, kun siellä soi joku ladygaga tai justinbieber. Ei he kuule, välitä ja muuta whatsoever.

Tänään olin tavoistani poiketen 10 minuuttia myöhässä. Vastaan ei tullut kuin rumia miehiä, useita. Näin karisivat ennakkoluuloni, että vain naiset ja nuoret pyöräilevät toimeen. Voi sterotypiani, miksi minut hylkäsit. Kulkeeko kaikki naiset ajoissa töihin ja miehet myöhässä?

Tänään olin myös toimessa, kuten kirjoituksesta arvata saattaa. Olin hyvillä mielillä, mutta saatoin karkoittaa erään ruikutuksellani. Totesin siihen hiljaa mielessäni, ole mies ja hyväksy kohtalosi. Tee tämä ja muutkin päivät kuten jaksat ja katsotaan sitten mihin se kantaa. Sen aika ei ole nyt.

Kuitenkin tulevaisuuteen varautuneena rikkaruohona, lähetin eilen seitsemän työpaikkahakemusta. Olin suunnattomasti pettynyt, kun kello 10.20 am mennessä ei ollut tullut ainakin kolmea rekrytointivirkailijan puhelinsoittoa. Pitäkää tunkkinne, täällä työvoiman tarjonta huutaa, ja ei kukaan tule kitkemään rikkaruohoja. Vitun laiskat paskiaiset. Teistä pitää tehdä työttömiä.

Ja sitten positiivisempia uutisia. Kunhan kissan pallit leikataan, niin annetaan samalla rabies rokotus. Onhan se sellainen vakuutus, kuin CV kääntäminen ruotsiksi. Rabies on vieläpä kalliinpaa kuin kääntäminen.

On tää kumma maa. Mut jos mä lähden, lähtee kissakin. Siis reissuun.

Kategoria(t): Uncategorized Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s