Eino Leinon päivä 2017

OPETTAJA

Sana olen, opetan ma,

mitä luovat Luojat,

Armottaret antavat

tuulen, tyynen tuojat.

Tuli olen. Tuijotan.

Ma palan, hehkun, palvon.

Siksi monta vaivan yötä

istun, itken, valvon.

 

Henki olen, Herjänä

kuin sydän taikka syvyys,

jolle ole outoja

ei hymy eikä hyvyys.

Peto olen. Peljätän,

kun näytän näköpääni.

Monen tuskan poltinpora

Järkähytti jääni.

 

Pisar olen. Pienen

tai suurenen kuin tahdon.

Kide olen. Kimmeltelen

Vaikka halki vahdon.

Säde olen. Elämäni

entää niinkuin lyhyys,

vaan on pitkä päivieni

pyrkimys ja pyhyys.

 

Eino Leino, Shemeikan murhe

Kategoria(t): eurososialistinenrealismi, kulttuuri, poetry, valokuvaus Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s